vendredi 28 janvier 2011

Mon vieux dico

Je vous présente mon vieux dictionnaire Français-Néerlandais/Néerlandais-Français. Il m'a suivi depuis mes 12 ans et il a bien vécu. Je m'en sers toujours, mais je crois que mon fidèle compagnon pense à prendre sa retraite...
Ik stel jullie mijn oude Frans-Nederlands/Nederlands-Frans woordenboek voor. Ik heb hem al sinds ik 12 ben en gebruik hem nog dagelijks, maar ik geloof dat het tijd is dat mijn ouwe trouwe hulpje met pensioen gaat...

Alors je m'en sers encore une fois pour vous montrer les marque pages tout simples que
j'ai fait pour mes parents.
Ils lisent énormément...
Mijn oude woordenboek mag nog een keer dienen om de boekenleggers te laten zien
die ik voor mijn boekenwurmen van ouders gemaakt heb.
Merci pour vos visites et gentils mots et un très bon weekend!

Bedankt voor jullie bezoekjes en berichtjes en een prettig weekend!


27 commentaires:

San Kado a dit…

Oh ja Marjanne, dat werd wel tijd om ze een tweede leven te gaan geven hoor! hihihi

Wel een gaaf tweede leven hebben ze gekregen.. leuk die boekenleggers! Zullen ze erg blij mee zijn...

Evy a dit…

Très sympa, la forme de marque page !!

Lenet a dit…

Ik vind ze heel leuk die boeken leggers.heb ze niet meer nodig door mijn e-reader. Ik vind hem ideaal. Ik heb er een hele boeken kast in staan . Gewone boeken werden nog wel eens te zwaar voor me en dan leest dit perfect.Plus geen stoffige boeken kast meer of heen en weer geren naar de bieb met boeken die ik weer eens te laat in geleverd heb..ze zijn rijk van me geworden *LOL*

Unknown a dit…

Un "petit peu" usé en effet !!! Mais je ne m'inquiète pas tu pourras lui donner une seconde vie avec la carterie ! Toujours utile le papier ;)
Bisous

marja a dit…

en wat zijn ze mooooooi marjanne!!!!!

lieve gr. marja

Unknown a dit…

Erg leuk die boekenlegger.
Op naar een nieuw woorden boek. Voor de oude weet je vast wel een andere bestemming.
Groetjes en voor jou ook een fijn weekend Brigitte

Anja a dit…

Ik vind dat oudje nog best gaaf!! Moet je niet weg doen,gebruik hem dan voor je kaarten ofzo.Jij ook een fijn weekend;o)

anneke's creaties a dit…

woh geweldig wat een leuke boekenleggers,
en je woordenboek is echt nostalgie, deze heeft zijn werk wel gedaan, niet wegdoen hoor, het is toch fantastisch zo'n oud boek, daar heb je vast dierbare herinneringen aan, ik wens jou ook een fijn weekend toe.

groetjes anneke

Anonyme a dit…

En effet il a besoin de se reposer! Il faut le chouchouter maintenant et ces marque pages lui redonne un coup de jeune!
Elles sont tres chouettes et en meme temps tres utiles.
Passe un bon week-end
Bisous xx
Pat

liszha a dit…

Wat een gave boekenleggers. Helemaal mooi!
Ik zie dat je de badge geplaatst hebt. Misschien moet ik hem wat groter maken.

*Ellen* a dit…

prachtig zijn deze originele boekenleggers

http://truutske.blogspot.com a dit…

Prachtige boekenleggers Marjanne en je hebt vast een goede bestemming voor je oude woordenboek....kun jij zoveel kanten mee op, toch. Fijn weekend, Trudie.

Home and Heart a dit…

Oh what a CUTE idea!! Thank you for the link to your card. (I would love to hi-light it Wed. If that's okay) I sometimes miss stuff, and I also don't like to post without the others permission.
I enjoy your visits!!

Jacqueline (Sjakkie) a dit…

Wat een mooie boekenlegger Marjanne, heel handig ook!
Groetjes van Jacqueline

Riet a dit…

Wat heb je dit toch weer prachtig gemaakt Marjanne.

Liefs Riet.

Loes Oorschot a dit…

Ooooh met die pagna's kun je zoveel moois maken! De boekenleggers zijn daar al een geweldig voorbeeld van...

Groetjes,Loes

Loes Oorschot a dit…

oeps... de i in pagina's vergeten....

Jolanda a dit…

Super mooie boekenleggers zijn het geworden en inderdaad van die woordenboeken kan je ook weer wat leuks maken.
Fijn weekend!

Groetjes Jolanda

tiny a dit…

Hallo Marjanne,

Ja dat woordenboek is aan vervanging toe.
De boekenleggers zijn weer super!
Leuk dat er zoveel boekenwurmen in de familie zitten.Kan je er fijn een aantal maken.
Ik ben met een Franse kaart bezig voor mijn dochter, die Paris het einde vindt.
Heb jij wat leuke teksten die ik erop kan zetten?Ik had al deze....L'aniverser de Stefanie....als dit goed geschreven is.Heb je wat tips voor me? of leuke plaatjes op het web van Paris?
alvast bedankt!
Nog een fijne zondag!

Adrina a dit…

Ja, die hebben de beste tijd wel gehad.
Maar mooie boekenleggers!!

Judith a dit…

Salut Marjanne,
J'aime tes marque-pages! Je voudrais un marque-page aussi (:
Het lijkt mij dan ook nog leuker om een oude bladzijde uit een F-NL woordenboek te gebruiken. Ik moet maar eens kijken bij de kringloop.
Leuk idee, ga ik vast nog eens namaken, als het mag (-:
Groetjes en een fijne zondag,
Judith
PS: Leuk je nieuwe 'naam-outfit'!

Milnie a dit…

afscheid nemen van spulletjes die je al heel lang hebt is niet makkelijk, maar het gaat net iets makkelijker als ze een mooie andere bestemming krijgen! creatief bedacht en zeer mooie uitvoering!

creationsncraftsbyarina a dit…

wat heb je dat toch weer mooi gemaakt zeg
en wat moeilijk om afscheid te nemen van oud spul hiihih
gr arina

José a dit…

Leuk hoor de boekenleggers van je oude woordenboek, maar vond je dat niet zonde? Ik gebruik nog steeds woordenboeken van m'n middelbare schooltijd!
Liefs van José

Marianne Schut a dit…

Hai Marjanne, nou je kan in ieder geval niet zeggen dat je je woordenboek niet gebruikt hebt! Enne...je weet er vast wel weer een goede bestemming voor, wie weet zien we nog wel weer stukjes er van terug op een van je creaties! hihi! Leuk dat je van die mooie boekenleggers hebt gemaakt voor je ouders! Liefs Marianne

doris a dit…

Mooie boekenleggers!!

xox doris

mueppi a dit…

Das Lesezeichen gefällt mir sehr gut, Marjanne!
LG Gisela