dimanche 22 janvier 2012

Verwend...

 Cette semaine j'étais gâtée... Un boîte pleine de napperons en papier et du beau papier cartonnée de Sandra, de très belles planches de chromos qui sont autocollants et qui me rappellent ma jeunesse,  de la part de Lisette, et chez Evelyne j'ai gagné une belle parure.... 
Ça fait du bien, c'est super gentil, merci les filles! 
Ik ben zo verwend deze week! Een doos vol papieren taartonderzettertjes en mooi knutselpapier van Sandra, prachtige zelfklevende poësieplaatjes,  en een lief hartje van Lisette (dit kwam van de A C Tion...)
En van Evelyne een super gave sierradenset...
Dat is toch onglooflijk lief! Dat doet heel goed!!Bedankt meisjes!!
 Les chromos que j'adore, on les utilisait autre fois pour notre notre "album de poésie".
C'était un album dans lequel ta famille, tes amies, tes maîtres d'école écrivaient un petit poésie agrémenté d'un chromo. C'était une tradition, chaque fille avait son album. Le mien va de 1967 à 1972, mes années de primaire. Chaque page représente un visage, une petite copine, un maître d'école...
Mes grands-parents ont aussi laissé un petit mot... c'est très émouvant, je vous le montrerai un jour.
Je ne sais pas si cette tradition existe toujours...
Quand j'ai vu ces grenouilles, mes mains commençaient à bouger toutes seules... il fallait que j'en fasse que que chose....  
 Poësieplaatjes, wat zijn ze toch mooi he. Ik ben er gek op.
Hierboven heb ik het fenomeen "Poesie-album" uitgelegd aan de franse lezeressen, die dit niet kennen.
Zo leuk een poësie-album, als je de blaadjes bekijkt, en de gedichtjes leest, zie de gezichten weer voor je...
Ik zal hem hier eens laten zien...Hebben de meisjes tegenwoordig nog een Poësiealbum?
Toen ik die leuke kikkers zag begonnen mijn handen vanzelf te bewegen, ik moest er wat mee,
en het werd deze deurhanger.
papier d'Eline

16 commentaires:

Vera a dit…

Accch wat is het toch een heerlijke winkel (ik moet er nodig weer eens heen, of nou ja... euh beter voor de portemonee van niet hihi) maar wat fijn dat je met deze spulletjes zo verwend bent ,dat heb je soms gewoon wel eens nodig hoor! hopelijk knap je gauw weer op :)

Groetjes

Vera

Maia a dit…

Wat heerlijk zo verwend worden!
Zijn die poezieplaatjes ook van action?
Moet ik ook eens iemand lags sturen dan.
Schitterend je deurhanger!
Volgens mij zijn er af en toe nog weer poezie albums te zien maar tegenwoordig gaan er bij ons in de klas veel vriendenboekjes rond.
Fijne week, liefs Maia
Enne...dat mapje vouwen gaat je zeker lukken hoor!

liszha a dit…

Je had ook wel een opkikkertje verdiend toch maar ik had niet kunnen denken dat je zo snel met de plaatjes aan de slag zou gaan en godnondeju wat is dat een prachtige deurhanger geworden. Geweldig!
Wat een mooi papier ook. Waar is dat van?
Liefs Lisette

Francien a dit…

Mooie cadeautjes Marjanne!...daar weet jij wel raad mee.....Ik weet nog dat ik gek op mijn poeziealbum was met plaatjes en kleine gedichtjes van familie en bekenden....mijn moeder heeft het weggegooid toen ik niet meer thuis woonde en het toen ben vergeten mee te nemen....net als al mijn diploma`s die ik ooit gehaald had.....moeder had zoiets van...je bent nu getrouwd en woont in een ander land dan heb je het niet meer nodig....voor haar had het geen emotionele waarde....jammer....ik heb nu verschillende kleine "dagboekjes"met allerlei aantekeningen.... dingetjes en plaatjes erin wat ik zo over de jaren heb verzameld..kijk er nog graag in af en toe....net zoals ik de krans heb met allerlei herinneringen en kleine geschenkjes die ik ooit kreeg....misschien heb je hem op i januarie op mijn blog gezien.....dus veel plezier met jouw pracht spulletjes.....je deurhanger is weer schitterend gemaakt.....groetjes Francien.

Unknown a dit…

Wat ben je super verwend.
Erg leuk allemaal. En je zit voorlopig even goed in de taart rondjes.
Erg leuk je deur hanger.
Vrienden boekjes zijn het eigenlijk al een hele tijd.
Mijn 20 jarige dochter heeft nooit een poesie album gehad.
Wel heb ik een boekje voor haar gekocht waar alle leraren een stukje in konden schrijven toen ze van de lagere school ging. Dat leek een beetje er op.
Groetjes en een fijne week met al dat moois. Brigitte

Anonyme a dit…

Heerlijk toch een keertje verwend worden met zoveel moois.
En je deurhanger is schitterend.

Groetjes Jannie

Marjan a dit…

Gaaf is je deurhanger (ik ben kikkerfan) en ja.. wat ben jij verwend!
Tegenwoordig hebben meisjes een vriendinnenboekje, als ik afga op wat ik in mijn klas zie.

Groetjes, Marjan

San Kado a dit…

Hey Marjanne.. geniet lekker van je verwennerij!!! heerlijk toch... al dat moois waar jij wel raad mee weet!

Oh en wat een schitterende deurhanger!! WAUWIE weet je waar die kikkertjes me aan doen denken?! Aaan die tekenfilm.. oh hoe heet die ook alweer... dat ging iets van pom pom pom paria.... daar heeft jou plaatje zoveel van weg..... Oh help nu loop ik de hele dag te neuriën pom pom pom paria..... hihihi

Poesieablums kennen ze jammer genoeg tegenwoordig niet meer. Gelukkig stam ik nog wel uit die tijd.. zo heerlijk om dat eens terug te lezen he!

anneke's creaties a dit…

wat ben je heerlijk verwend, dat doet een mens goed toch,
en met die spulletjes weet jij wel raad mee zoals b.v. die taartonderzetters, daar kun je een hele mooie krans mee maken en dan die mooie poezieplaatjes daar kun je toch weer hele mooie creaties mee maken,

je deurhanger is schitterend geworden, leuk met het kantje aan de onderkant, suuuuuuuuper

en ja de poeziealbums, die zijn echt van onze jonge jaren, ik heb hem nog altijd, alleen kijk ik er te weinig, dat moet ik eigenlijk weer eens doen, leuk om al die gedichtjes weer te lezen,
tegenwoordig hebben ze vriendenboekjes, dat komt eigenlijk op hetzelfde neer, alleen schrijf je dan geen gedichtje maar je vertelt iets over jezelf,
ikzelf vind de poeziealbums leuker.

groetjes anneke

*Ellen* a dit…

heerlijk toch dat je zo lekker bent verwend, en die deurhanger is prachtig gemaakt, tja geen idee of er nog poeziealbums rond gaan tegenwoordig, heb nl 2 kleinzoons

Martha a dit…

Heerlijk om zo verwend te worden!!!
En je deurhanger is super mooi geworden zeg!
Groetjes,
Martha

Anne's Cards a dit…

Wat ben je inderdaad erg verwend geweest!
Je hebt er al meteen iets moois van gemaakt!

evlin95 a dit…

tu en as de la chance .... superbe tout ça bisous

Anonyme a dit…

Je vois que tu as ete gatee! Tes petites grenouilles sont trop mignonnes! Super ton door hanger!
Bises xx

akkina van steen a dit…

zo je bent een echte bofkont en je deurhanger zo mooi
groetjes Akkina

Inger Harding a dit…

Lucky you! :)
Such a beautiful door hanger as well!!!
Lovely work Marjanne!
Have a nice weekend.

♥ Hugs, Inger