dimanche 17 octobre 2010

silhouette

Quand j'ai vu ce créatable de Marianne Design, je me suis souvenue de la première fois
que j'ai visité Paris en 1973. Mon père nous guidait, ma mère veillait sur ses 7 tête très blondes, elle ne se sentait pas très à l'aise, surtout dans le métro, elle avait peur qu'un de nous
resterait sur un quai de métro. Il faut dire qu'on attirait pas mal l'attention en tant que famille nombreuse.
Sur la Place du Tertre elle nous a fait poser pour un monsieur qui découpait des silhouettes...
(La Place du Tertre était un peu moins le cirque que maintenant)
Moi je me suis entraînée après, mais je n'i jamais réussi à sortit quelque chose de potable...
mais maintenant il y a ces créatables, le Big Shot, les beaux papier de Marianne Design!
Toen ik deze Creatable van Marianne design zag moest ik gelijk terugdenken aande eerste keer dat ik in Parijs was, in 1973. Mijn vader wist de weg en mijn moeder waakte over haar 7 helblonde kinderen als een kloek, vooral de métro vond ze eng, stel je voor dat er één achterbleef op een station! We hadden nogal bekijks met dat grote gezin...
Op Place du Terte liet ze ons poseren voor een meneer die silhouetjes uitknipte.
(place du Terte was toen nog niet zo'n kermis als het nu is)
Ik vond dat zo leuk, ik heb heel wat afgeoefend, maar het is me nooit gelukt!
Deze nieuwe creatables van Marianne Design en dat mooie nieuwe papier Pretty Paper Blok in zwart en wit maken mij helemaal blij!

Bon Dimanche !!
Prettige zondag!!

31 commentaires:

Les nouvelles d'Arsel a dit…

Un super beau blog ! A bientôt, pour une prochaine visite. Amicalement

Loes Oorschot a dit…

Wat een prachtige kaart! Het papier past er perfect bij. Leuk dat de creatable zo'n mooie herinnering oproept.

Jaren geleden gaf mijn moeder mij een artikel uit een tijdschrift over knipkunst. Daar stonden ook van deze silhouetten bij. Het is mij ook nooit gelukt, maar het artikel heb ik nog steeds...

Groetjes, Loes

Angelique a dit…

tjee wat is dit mooi zeg! fijne zondag!

Petra a dit…

Wat een beauty is dit geworden.
Helemaal super, alles past perfect bij elkaar.

Liefs Petra.

Wendy Koorevaar a dit…

Hoi Marjanne!

Bedankt voor je lieve compliment op mijn blog!
Je kaart is prachtig hoor. Wat geweldig is die creatable van Marianne Design zeg!
Fijne zondag verder...!

Groetjes,
Wendy

Francien a dit…

Oh wat een mooie creatie Marjanne...schitterend gemaakt...prachtig zo bij elkaar....en ja silhouette knippen...ik bakte er ook niet veel van...maar wel van de papieren "tafelkleedjes"...die zul je ook nog wel kennen...papier eindeloos dubbelvouwen en stukjes eruit knippen...het eindresultaat was altijd heel spannend...fijne zondag ook lekker rustig met je man misschien....
groetjes Francien.

Judith a dit…

Hallo Marjanne,
Een chique kaart heb je gemaakt! Het blaadje met de roosjes in de hoek is ook mooi.
Groetjes en een gezellige dag,
Judith

Het zonnetje in huis a dit…

Hallo Marjanne,

Knappe kaart !

Groetjes, Jaimie

marja a dit…

o zo sjiek en prachtig!!!!!
fijne zondag marjanne!

lieve gr. marja

Me a dit…

Wat een mooi verhaal,en een schitterende kaart heb je gemaakt.

Grtjss en een fijne zondag......Marjon

*Ellen* a dit…

whow wat is dit gaaf, prachtig hoe je dit kaartje hebt gemaakt

Anonyme a dit…

Ces silhouettes sont superbes et tu as su en tirer partie!
Bises Jo

http://truutske.blogspot.com a dit…

Prachtige zwart/wit silhouetkaart, Marjanne en wat leuk om jouw 'storie' te lezen. Fijne zondag, Trudie.

Martha a dit…

Wat een leuk verhaal Marjanne!!Ik heb ook een creatable, maar dan de andere versie. Je hebt een prachtige kaart ervan gemaakt!
Fijne zondag en groetjes,
Martha

Jutta a dit…

Wat een droom van een kaart, beste Marjanne. Beter kan je de mallen niet gebruiken - prachtig.

Ik woon in een buitenwijk van Berlijn aan de oostelijke kant. Maar de kerkhof is midden in het centrum.

Riet a dit…

Ohhhh wowwww Marjanne,Wat een SCHITTERENDE kaart.
Zo mooi die mal,en je papier prachtig meis.

Liefs Riet.

Anne-Marije a dit…

Oh wat een prachtige, stijlvolle kaart. Leuk die silhouette figuur!
xxx Anne-Marije

Anne-Marije a dit…

Ah j'ai oublié désirer toi un bon Dimanche aussi!
Bisous, Anne-Marije

mueppi a dit…

Wow........... Marjanne
was für eine prächtige Karte!
LG Gisela

anneke's creaties a dit…

wat een leuk verhaal over je eerste periode in frankrijk,
en dan die kaart, wooooooooooohn wat is die geweldig mooi,
je hebt de creatable erg goed gebruikt zo met die zwarte kleuren combinatie,
schitterend papier en zeer stijlvol gemaakt.

groetjes anneke

Unknown a dit…

Splendide ta carte Marjanne !!!
Amitiés Mimi

tiny a dit…

Wat een mooie kaart Marjanne!
Fijn dat je soms zo kan zwijmelen bij een kaartje.Heb ik ook vaak hoor!Zou dat de leeftijd zijn?hahah

groetjes tiny

Jacqueline (Sjakkie) a dit…

Wat een prachtig kaartje Marjanne, super mooi!
Groetjes van Jacqueline

Anonyme a dit…

Wow cette carte est magnifique!
J'adore!
Bisous xx
Pat

creacam a dit…

de toute beauté ! biz

José a dit…

En nog maar een keer proberen, mijn vorige bericht werd afgebroken door blogger. Ik vind je kaart heel mooi, erg stijlvol en leuk dat ze deze herinneringen aan je jeugd weer omhoog komen.
Groetjes van José

Unknown a dit…

Zo zeg jij blijft behoorlijk op de hoogte van wat er hier in Nederland allemaal te krijgen is. Ik vind de creatables ook ontzettend leuk dus ga ze ook maar aanschaffen. Je hebt er in ieder geval een prachtige kaart mee gemaakt.

liszha a dit…

Ik zat nog op de mavo toen ik voor het laatst op place du tetre was en vond het daar toen helemaal gezellig en leuk. Het zal nu inderdaad wel veranderd zijn maar die silhouettesknippers kan ik me nog goed herinneren.
Met de aswolk ben ik ook nog perongeluk in Parijs beland maar toen zijn we in een andere wijk van Parijs gaan eten. Heel gezellig daar maar ben de naam vergeten.
Liefs Lisette

Ambrella a dit…

Très belle carte. J'aime beaucoup ces silhouettes.
Biz
Ambrella

evlin95 a dit…

moi aussi j'ai commandé la tete de femme mais l'autre modèle, ainsi que le papier noir et blanc, c'est trop classe, bravo !

akkina van steen a dit…

IN EEN WOORD PRACHTIG,MEER KAN IK ER NIET VAN ZEGGEN