lundi 8 août 2016

Pas de complications inutiles

Ça fait un bout de temps que je n'ai pas écrit sur mon blog, mais je suis toujours là et toujours créative... On a eu beaucoup de monde pendant les vacances, les enfants, les petits enfants, ma sœur et sa famille, des amies parisiennes et ce n'est pas fini. c'est tellement agréable de pouvoir accueillir tout le monde...il y a de la place et même une tente dans le jardin.   Entre temps je travaille aussi un peu, je fais des remplacements dans une maison médicale. Qui a dit que j'allais m'ennuyer à la retraite? Ça fait un an qu'on s'est définitivement installés  ici et pas un moment de regret... 
la vie est belle!
Ik heb een tijd niet geblogd, maar ik ben er nog hoor, en nog steeds creatief... We hebben véél bezoek gehad tijdens de vakantie, de kinderen, de kleinkinderen, mijn zusje en familie, vriendinnen uit Parijs, en het is nog niet afgelopen. Heerlijk om iedereen hier te kunnen ontvangen, plek zat en een tentje in de tuin. Tussendoor werk ik ook nog als vervangend secretaresse in een medisch centrum. Wie zei er ook weer dat ik me ging vervelen trijdens mijn pensioen? 
We zitten hier nu een jaar definitief  en nog steeds geen moment spijt... 
Het leven is prachtig!

 J'ai fait la découverte du Gelli Plate ... oooo que c'est amusant! il y a plein de possibilités  et de choses à découvrir, j'aime patouiller avec la peinture  et j'ai fait differents petits projets que je vous montrerai.( c'est aussi sympa à faire avec les enfants!) 
Ceci est in petit tableau à accrocher avec des fleurs séchées du jardin.
Ça traduit bien mon état d'esprit. 

L'été n'est pas fini et je vous souhaite de bien en profiter pour vous ressourcer et recharger les batteries.

Ik heb de Gelli Plate ontdekt ... oooo wat is dat leuk en verslavend! Er zijn zoveel leuke mogelijkheden die ik ontdek, heerlijk kliederen met verf. Ik heb verschillende projectjes gemaakt die ik jullie zal laten zien. (het is ook heel leuk om met kidneren te doen.)
Dit is een bordje om opte hangen,  er staat : geen onnodige complicaties, een beetje poësie  en de laatste zin is moeilijk te vertalen... google geeft me "ontspannen ritme van leven", Wie maakt er iets mooiers van?  In elk geval is dit mijn state of mind.

De zomer is nog volop aan de gang, geniet ervan, en laad zonne-energie op!

9 commentaires:

Anonyme a dit…

Ah lalalala j'adore! il faut que je m'en achete un aussi
Bisous Caroline

Elizabeth a dit…

Ja, dat was zeker een tijd geleden! Ik moest pas nog aan je denken en ik hoopte maar dat je niet het bloggen eraan had gegeven.. Er zijn al zoveel blogsters gestopt...
Maar ja, als je veel bezoek hebt, dan komt er niet van. Begrijpelijk ...
Gaaf hè die gelli plate... Ik ga hem binnenkort ook maar weer eens opzoeken!

Groetjes, Elizabeth

Marjanne a dit…

Nee Elisabeth, ik blijf Blogger hoor!

Liochka a dit…

la gelli plate ne m'attire pas et pourtant, j'aime la patouille !!! mais bon... tu vas finir par me donner envie !!!! Hi hi hi!
BIZ

Marjanne a dit…

Tu verras Liochka, c'est trop top!!

José a dit…

Ha, ik herken het meteen Marjanne, ik heb ook al een tijdje niets op m'n blog geplaatst. Ik heb het druk met van alles en nog wat en natuurlijk proberen we ze veel mogelijk onze kleindochter te zien :)
Ja ik hoor veel mensen die het na hun pensioen nog druk hebben, heerlijk toch als je er zo van kunt genieten en het zelf indelen, niets moet wat je zelf niet leuk vind!

Maartje a dit…

Soms kom je een tijd niet aan bloggen toe, dat heb ik ook ;). Geen probleem hoor! Maar wel leuk om weer eens wat van je te zien! De Belli plate is echt niet mijn ding, maar wat jij er mee maakt vind ik wel erg mooi! Ben benieuwd naar het vervolg.... Groetjes!

Elizabeth a dit…

wat een lekker aanstekelijk relaxed blogpostje is dit. Dank je wel.
Fijn dat jullie zo genieten op deze plek.

Maia a dit…

Tja ik ben ver achter met lezen en blogs maken en heb ook nog best veel foto's dus creaties te plaatsen maar inderdaad dat komt er niet van met mooie zomerse dagen.
Ik kijk ook filmpjes over gelli printen maar heb er nog steeds geen aangeschaft...eerst ook maar eens de cinch gaan gebruiken hihi.
Mooi effect en mooie kleuren heb je gebruikt super gedaan.
Ja ik geloof goed dat je je nooit verveelt daar in het mooie Frankrijk, wij missen de heldere gezonde zeelucht hier al....zo anders hier in Brabant met heet weer net alsof je niet echt diep adem kunt halen.
Helaas is emigreren naar zee geen optie zucht.
Ik lees even door want ik zie nog veel meer moois dat ik gemist heb.
Groetjes Maia