jeudi 6 octobre 2011

swap, bon appétit et taggué

 Pour le dernier Swap j'étais connecté à Mina
on devait se faire parvenir des découpes de Dies et de perforatrices.
Et un petit tag devait accompagner l'envoi.
Voici ce que j'ai fait

De laatste Swap was ik  gekoppeld aan Mina
het was de bedoeling elkaar ponsjes en stansjes te sturen vergezeld van een tag,
dit is mijn bijdrage.
 Et le nouveau Swap a commencé vous le trouverez ici
il faut faire un nouveau emballage pour une préparation culinaire. Aux Pays Bas on en trouve plein, des mix pour les pâtes  et sauces divers. En France on en trouve moins, ici on a plutôt des sauces toutes prêtes dans des bocaux. Mais la bonne nouvelle est qu'on peut aussi "habiller" un paquet de soupe, par exemple!
Donc laisse toi surprendre et fais découvrir une bonne soupe aux Néerlandaises!
 En dit is de nieuwe Swap, je vindt hem hier
de bedoeling is dfat je een nieuw jasje geeft aan een pakje mix voor een of andere ovenschotel, stoofpotje, omelet... Erg leuk om te doen!  Dus laat je verassen  met een lekker maaltje!
En dan ben ik getagged door Elisabeth van het ontzettend leuke blog Alles-Vanellis
Meestal doe ik niet mee aan tags, maar ze komen nu wat minder voor op de blogs en ik vond het wel héél erg lief van Elisabeth aan mij te denken. Ik ga hem niet persoonlijk doorgeven, want er zijn zoveel bloggers die me bezoeken en blij maken met een berichtje of complimentje, ik kan niet kiezen...

Et j'étais taggée par Elisabeth de Alles Vanellis, d'habitude je ne participe pas, mais les tags se baladent un peu moins dans Bogland et je trouvais tellement gentil qu'Elisabeth avait pensé à moi. Je ne vais pas le transmettre  personnellement, il y a tellement de blogueuses sympas qui me font plaisir avec leur petits messages et compliments, je ne peux pas choisir...

  1. Dat is dus 1: ik kan niet kiezen                      Donc numéro 1: je ne sais pas choisir
  2. Ik woon sinds  bijna 30 jaar in Frankrijk met mijn lieve man, mijn oudste zoon studeert in Nederland, en gaat na zijn studie in België wonen bij zijn vriendin, mijn dochter is sinds augustus voor een jaar in de USA, en gelukkig is mijn jongste van 20 nog thuis bij zijn mama....                                                           Ca fait  presque 30 années que je vis en France avec mon adorable mari, mon fils aîné vit et fait ses études aux Pays Bas et il va vivre en Belgique avec sa copine, quand il sera diplômé, depuis août ma fille est partie pour une année aux USA, heureusement j'ai mon petit dernier de 20 ans qui vit encore à la maison  avec sa moman...
  3. Ik zoek werk in Picardie, mijn man is met pensioen en we hebben een huis in deze prachtige streek en ik zou hier graag echt willen wonen! dan laat ik mijn jongste zoon achter in Parijs ... au!!!!                                                                 Je cherche du travail en Picardie, mon mari est à la retraite et nous avons une maison dans cette belle région, j'aimerais bien m'y installer définitivement. Je laisserai le petit dernier seul à Paris...aïe!!!
  4. Ik hou (een beetje teveel) van lekker eten, de nieuwe Swap bij de Nederlandse Swappers is me op het lijf geschreven.                                        J'adore (un peu trop) la "bonne bouffe" et c'est pour ça que le nouveau Swap me va si bien.
  5. Ik weet dat er nederlandse blogvriendinnen zijn die eerst de Franse tekst lezen en dan de Nederlandse om te zien of ze het goed begrepen hebben. Dat vind ik super leuk. het omgekeerde zal niet veel voorkomen...(Helaas moet ik jullie erbij vertellen dat ik wel "eens" een foutje in het Frans maak... )                                             Je sais qu'il y a des amies blogueuses qui lisent d'abord le texte en Français et après elles vérifient ce qu'elles ont compris en Néerlandais. Je trouve ça super, l'inverse n'arrive pas je pense ... (Hélas, je fais des fautes de Français... )
  6. Ik hou van de film, theater, lezen, bloggen, knustelen ... (onverschillige volgorde)                                                                                     J'aime le cinéma, le théâtre, lire,bloguer, bricoler.... (pas dans l'ordre)
  7. We waren vroeger met z'n zevenen thuis  (Kinderen     Autrefois on était sept à la maison (enfants)
  8. Ik kom nooit tot tien                                          Je n'arriverai jamais à dix
  9. Ik weet er weer een: ik ben BLOND                Ca y est j'en ai trouvé un; Je suis BLONDE
  10. Ik heb een zware internet verslaving waar ik erg blij mee ben, omdat ik zoveel leuke mensen tegenkom hier in Blogland, mensen die echte vriendinnen zijn geworden, die ik niet meer wil missen!                                                 Je suis gravement accro à Internet, mais je ne m'en porte pas plus mal, j'ai rencontré des gens adorables ici en Blogland et quelques unes sont devenues des amies indispensables!


22 commentaires:

Caroline a dit…

Ohhh, wat leuk je swapbijdrage ! Ik ga zo eens kijken op het swapblog, wat een leuke ideeën hebben jullie ! En ik ben er ook 1 die eerst het Frans leest en dan het Nederlands, oh ja, ik lees hardop voor mijn uitspraak ;-) Die is trouwens vreselijk ... maar ik blijf oefenen ! Ik ben al de hele dag in Franse sferen met al mijn Franse zeepjes, ik heb er genoeg ingeslagen de laatste keer maar ik kijk er alweer naar uit om weer een rondje zeep te gaan kopen in Frankrijk, dat hoofd van die mevrouw aan de kassa :-))) Halve winkelwagen met zeep ! Alsof we dat in Nederland niet hebben, nee, zulke lekkere zeep hebben we inderdaad in Nederland niet voor deze prijs en dat allemaal in mijn beste Frans, ze moest wel lachen.

Juanita a dit…

Harstikke leuk zeg, je bijdrage. Ik probeer niet eens te lezen op frans, ik vindt het een verschrikkelijke taal. hihihi, sorry hoor.
Ik blijf bij mijn zwitsers, en mijn niet zo'n goede hollands meer. Hihi
Liefs Juanita

Elizabeth a dit…

Bravo... Dank je wel. Het is heel leuk om te lezen.

Marjan a dit…

Erg leuk om te lezen, ik herken wel wat :)

Groetjes, Marjan

Francien a dit…

Mooi je bijdrage Marjanne....Ik spreek en schrijf in 3 talen maar daar is geen Frans bij...verder dan de "beleefde"beginzinnen kom ik niet echt...dus ben altijd blij dat je het hier op je blog de Nederlandse tekst erbij zet...het is hier altijd leuk en relaxend om te kijken en alles te lezen....behalve het Frans dan....groetjes Francien.

Elly a dit…

Wat heb je wat moois gemaakt voor je swapmaatje,leuk om dingen over je te lezen in het nederlands mijn Frans is ronduit slecht!

Groetjes Elly

Maia a dit…

Ja ik ben er ook zo eentje die eerst Frans bij je leest leuk hoor het blijft een uitdaging.
Wat zal Mina blij zijn met je spulletjes ze is ook een groot fan van vintage en ook een grote schat die liever weg geeft dan ontvangt.
Leuk die 10 weetjes over jou als persoontje, toch een leuk initiatief dit taggen!
En ja blogverslaafd zijn we allemaal... een beetje maar hoor haha.
Fijne avond,
Lieve groetjes Maia
1

Judith a dit…

Hallo Marjanne,
Hier nog zo een, die eerst Frans leest, hihi. Het vordert gestaag (mijn woordenschat en grammatica)

Leuke swap hebben jullie bedacht en jouw voorbeeld is super! Die paspop met een keukenschort is goed bedacht, zeg.
groetjes, Judith

liszha a dit…

Supermooie tags heb je gemaakt, wat een mazzelpik is Mina!!!!

Durvina a dit…

Wat heb je iets erg leuks gemaakt, ik ga ook maar eens een kijkje nemen bij de swappers, ben er nog niet eerder geweest!
En wat leuk om van alles over jou te weten te komen.

groetjes, Durvina

Unknown a dit…

Mooi pakketje heb je verstuurt.
Ben het met de vorige dames een jullie hebben erg leuke en orginele swaps.
Ik moet mij eerst over een drempel heen zetten om mee te doen. Wie weet is dat snel.
Je kaartje is een plaatje.
Groetjes Brigitte

evlin95 a dit…

c'était sympa cet échange de découpes, j'avais pas vu dommage..... mais je suis un peu beaucoup prise en ce moment.... bisous

Martha a dit…

Wat heb je een super swap gemaakt Marjanne!! Wat zal ze daar blij mee zijn! En leuk om je verhaal te lezen!!
Een heel fijn weekend en groetjes,
Martha

*Ellen* a dit…

wat een prachtige creaties zijn dit, en gefeliciteerd met je tag

Wendy Koorevaar a dit…

Mooi hoor je swapbijdrage, ziet er heel schattig uit!! En erg leuk om wat meer over je te lezen!

Groetjes,
Wendy

Riet a dit…

Wat prachtig Marjanne.

Liefs Riet.

José a dit…

Leuk pakketje heb je gemaakt voor Mina en de nieuwe swap ziet er ook weer leuk uit. Leuk hoor om je "tag" te lezen, en ik oefen ook altijd op m'n Frans, niet dat ik een gesprek aanknoop hoor, maar ik koop wel Franse tijdschriften en ga lekker winkelen in Frankrijk, maar contact met kantoor ( we varen voor een Frans bedrijf) gaat altijd op z'n Duits!
Groetjes José

Terri a dit…

Oh fabulous swap! Just look at all those goodies! It sounds like it was a lot of fun.
Hugs,
Terri

Anonyme a dit…

Superbe ta tag! Et j'aime bien la carte que tu as fait pour le prochain swap.
Passe un bon week-end.
Bises xx

Marianne Schut a dit…

Hai Marjanne, wat leuk dat je weer op mijn blog bent langs geweest! Ik ben ook weer even bij jou komen neuzen, wat een prachtige tag/kadootjes heb je gemaakt, super! Ook leuk om wat meer over je te lezen. Fijne avond nog! Liefs Marianne

Anneke a dit…

wat een prachtige post marjanne en heerlijk om te lezen en wat meer te weten van je.
natuurlijk wist ik wel dat je al lang in frankrijk woont, en ik duim voor je dat je snel daar werk zal vinden zodat je in die prachtige streek kunt gaan wonen

Pascale, La Papoterie Créations a dit…

Bonjour Marjanne,
Merci pour ta visite et ta fidélité. Je suis toujours heureuse de voir que tu es passée par là! Je recommence à sortit la tête hors de l'eau, tout doucement. Que de belles choses chez toi, variées et jolies, douces et pratiques! Amitiés, Pascale