samedi 8 janvier 2011

Inspiration

Avouez, vous en aviez marre de mes pelotes à épingles (moi j'ai appris un nouveau mot, comme quoi: après 27 ans en France je n'ai pas encore fini d'apprendre).
Pendant mes voyages quotidiens en Blogland j'étais touché par cette carte de Marianne, avec un bord brodé et elle explique qu'elle non plus n'arrive pas à le faire avec la machine à coudre, comme moi. J'avais trouvé l'astuce ci dessous, pour faire des trous rapides et réguliers, dans ma boîte à couture, il y a longtemps déjà, mais ça faisait longtemps que je ne l'avais pas utilisé.
La carte de Marianne m'a donné envie et voilà le résultat, avec une image du web, un vieux papier de Marianne Design, du papier craft recyclé... Les couleurs en vrai s'accordent mieux, la lumière n'est pas top en ce moment.
Comme je fais toujours tous en série, vous en aurez d'autres cartes avec des bords cousues, vous êtes prévenues....
Geef het maar toe, julle hadden genoeg van mijn speldenkussens, (maar ik heb er na 27 jaar in Frankrijk toch weer een nieuw woord bij geleerd 'pelote à épingles' voor speldenkussen , voor de francofielen onder ons: een onmisbaar woord voor jullie vocabulaire!)
Om mijn dagelijkse reizen door Blogland kwam ik bij Marianne terecht en zag deze kaart, met een mooi genaaid randje, en ze vertelde dat het haar niet lukt netjes op de machine een kaart van een mooi randje te voorzien. Dat lukt mij ook niet, maar ik had daar een tijdje terug het volgende op gevonden (zie de foto hierboven). Ik had het al een hele tijd niet meer gebruikt. Door de kaart van Marianne kreeg ik er weer zin en ziehier het resultaat. De kleuren zijn in het echt mooier op elkaar afgestemd, het licht is niet helemaal top vandaag.
Ik heb papier van een oude serie van Marianne Design gebruikt een plaatje van internet, en gerecycled craft papier?
En omdt ik altijd alles in serie doe, krijgen jullie nog meer kaarten met randjes te zien,, jullie zijn gewaarschuwd...

21 commentaires:

Anonyme a dit…

Tres tres belle! J'aime tes fleurs et tes boutons :)et le ruban derriere l'image.
Non j'en avais pas marre de tes pelotes, j'aime beaucoup et j'aimerais bien en voir d'autres.
C'est chouette ce bidule pour faire les trous!
Passe un on week-end.
Bisous xx
Pat

Vera a dit…

Ha Marjanne...
Ja leuk he die randjes... oei ik geloof dat ik er ook verslaafd aan begin te raken!
Ik vind je kaart erg mooi en heerlijk nostalgisch, ook je bloemetjes vind ik leuk!
Overigens was ik je speldenkussentjes nog niet zat hor hihi

Groetjes en een fijn weekend!

Vera

San Kado a dit…

Hey bezige bij.....

Wat een pronkstikje! heb je gemaakt... en ik me altijd maar afvragen hoe mensen aan een prachtig mooi randje komen zo mooi strak genaaid! maar tadaaa daar is het geheim van de smid al!

heel mooi !!!

anneke's creaties a dit…

hoi marjanne,

suuuuuuuuuuuper goed idee, zo krijg je idd een mooi strak genaaid randje,
en wat is deze kaart weer geweldig mooi,
nou kom maar op hoor met al je kaarten en mooi genaaide randjes.

groetjes anneke

Annelies a dit…

Ha Marjanne,
Ik vind je blogkopfoto's schitterend! en dan zwart wit, helemaal toppie!
Parijs blijft altijd mooi!
fijn weekend verder.
liefs, Annelies

Wendy Koorevaar a dit…

Erg mooi kaartje! Leuk is dat he met zo'n gestikt randje. Ik denk dat ik dat ook maar weer eens ga doen...

Groetjes,
Wendy

Jutta a dit…

Hallo Marjanne,

Erg mooi je kaartje end het meisje is zo lief.
Je nieuwe blogkop find ik super.

Groetjes en een fijn weekeind
Jutta

José a dit…

Wat een heerlijke nostalgische kaart heb je gemaakt. Ik gebruik m'n raderwieltje ook nog wel eens, maar niet voor naairandjes, maar om een mooi afscheurrandje te maken bij tekst tickets. Ik moet je bekennen dat ik de randjes op de naaimachine maak. Als ik ze met de hand doe, vind ik ze nooi mooi gelijk, maar dat heeft natuurlijk ook z'n charme! Laat de volgende kaarten maar doorkomen hoor, ik geniet er van.
Groetjes van José

Creatieve handgemaakte kaarten a dit…

Hmmm dat lijkt mij ook erg leuk!

Ik geloof zelfs dat ik wel z'n ding in huis heb, marjanne kan je mij een mailtje sturen? hoe je dat moet doen?

Naar idaanna@gmail.com

Jacqueline (Sjakkie) a dit…

Een super idee Marjanne! Je kaartje is weer erg mooi geworden.
Groetjes van Jacqueline

tiny a dit…

Kom maar op met die kaartjes met randjes!
Ik vind deze super!
Echt mijn stijl en helemaal niet zo moelijk om te maken.Ik zal mijn naaimachine ook weer eens voor de dag halen.hahah

grotjes tiny

Pascale, La Papoterie Créations a dit…

Non, je n'en ai pas encore assez des boîtes à bouton. On ne se lasse pas de ce qui est beau! Mais ta petite carte est aussi très jolie et très raffinée. Quel début d'année!
Amitiés, Pascale

Anonyme a dit…

Hoi Marjanne, wat een prachtig kaartje.
Heel mooi en die bloemen toef is super gaaf.
Goed idee om zo een stikrandje te maken, ik geloof dat ik ook nog zo'n radeer wieltje ergens heel ver weg heb liggen.
En je verveel me nog niet hoor met de speldenkussens.

Groetjes Jannie.

Anne's Cards a dit…

Wat een goed idee!
En je nostalgies kaartje is prachtig !

Judith a dit…

Mijn eerste indruk van deze kaart was: wow, die is chique! Heel mooi vind ik 'm!
En wat mij betreft: noch je pelote à épingles vind ik saai worden, noch verwacht ik dat je gestikte randjes-kaarten vervelend worden. Dus: hopelijk heb je veeeeel bricolage tijd dit weekend.
Nu moet ik 'speldenkussen' nog oefenen (-;
groetjes, Judith

Unknown a dit…

Wat een super leuk kaartje.
En inderdaan wat een slim idee zo;n raderwieltje. Heel slim.
Groetjes en een fijne zondag Brigitte

Evy a dit…

Coucou Marjanne,
Eh, oui, j'ai moi aussi, cet outil dans ma trousse de couturière ou de patcheuse.
J'avoue qu'il y a longtemps que je ne m'en suis pas servi !!!
Grace à toi.......à remettre en service !!!
Amicalement
Evy

Saskia a dit…

Wat een prachtige kaart Marjanne!!
Hihi... met Poekie gaat 't goed hoor! We hebben dit weekend lekker samen geknutseld... meer daarover lees je binnenkort op mijn blogje!!

Groetjes, Saskia :)

Marianne Schut a dit…

Wauw Marjanne, in een woord fantastisch!! Leuk dat mijn kaartje jou zo heeft mogen inspireren, hihi! En bedankt voor de tip om het de volgende keer te proberen met zo'n wieltje. Inmiddels heb ik er een maar nu ik die van jou zo op de foto zie denk ik dat die van mij toch de tandjes dichter bij elkaar heeft staan...dus inderdaad kleinere steekjes..mmm toch nog maar op zoek naar eentje met wat minder en grotere tandjes.. Jouw kaartje ziet er in ieder geval super uit! Kijk al weer uit naar je volgende creatie! Nog een fijne zondag gewenst! Liefs Marianne

Unknown a dit…

Intéressant l'astuce pour faire des trous régulier... et sympa ta carte !
Bises Mimi

liszha a dit…

Purachtug! en wat een supermooie bloemen linksboven. Gaaf!