dimanche 4 juillet 2010

weekend à la campagne

Il faisait bien meilleur à la campagne qu'à Paris! On s'est ressourcé avec la fraîcheur. La lavande fleurit abondamment, ça sent bon, les papillons et les abeilles font un festin.

Het was een stuk beter hier op het platte land dan in Parijs!
We hebben weer energie opgedaan en frisse lucht geademd.
De lavendel bloeit uitbundig en vlinders en bijen hebben een feestmaal .
Moi j'ai fait des confitures, en entre autre de la confiture de rhubarbe et fleurs de Lavande.
Cest délicieux!

Ik hen weer jam gemaakt , en onder andere rabarber en lavendeljam.
Overheerlijk!
Puis il y avait Ducasse (c'est comme ça qu'on appelle la fête du village) dans le village à côté.
On a visité la brocante et voici les trésors que j'ai trouvé...
Un petit flacon à Calva avec chasseur, pour mon beau frère, deux petits verres avec couvercle trop mignons,
un broc en émaille à robinet et quelques boutons.
Et voilà, encore un weekend terminé et on se prépare à rentrer ce soir dans
la région Parisienne.
Bon courage à toutes pour cette nouvelle semaine, qui s'annonce
chaude, encore....
In het dorp hiernaast was het dorpsfeest, met een brocante, waar
we natuurlijk naar toe zijn gegaan.
En dit zijn de schatten die ik verworven heb:
een traditioneel Calvados flesje met jagertje, twee schattige glaasjes
mèt dekseltje, een emaille kraantjeskan en een paar knoopjes.
En weer een weekend achter de rug. We maken ons klaar
om terug te gaan naar Parijs.
Allemaal een goed begin van de week gewenst
en dinsdag gaan we heeeeeel hard duimen dat Nederland wint!!!

16 commentaires:

liszha a dit…

Oh, wat een mooie foto's en wat een gave aankopen! Ik word er hebberig van.
De lavendel is prachtig. Vraagje: als je lavendel in een zakje wil doen moet je hem dan eerst drogen?
Leuk dat jij ook zo nieuwsgierig bent naar geschiedenis van de mensen van de foto's en de cheques.
Liefs Lisette

Amarins a dit…

Wat een prachtige foto's. Mooie dingen heb je gekocht.
Groetjes,
Amarins

Me a dit…

Ziet er geweldig en rustgevend uit daar,heerlijk.

Grtjss Marjon

creationsncraftsbyarina a dit…

wat een mooi foto's van op het platte land. en wat een mooi gezicht dat lavendel... ik ruik het hier al.

wat wat een gave dingen heb je gekocht
dat vind ik nu ook mooi..
en ik zou je rabarberjam wel eens willen proeven
ziet erg erg lekker uit..
groetjes arina

Anonyme a dit…

C'est tres joli dans ta campagne, cela me fait rever! Et puis la confiture de rhubarbe, j'adore! Mais je connaissais pas du tout avec la lavande, cela doit etre delicieux.
Tu as fait de bonnes trouvailles au marche. J'aime le pot en emaille!
Bisous xx
Pat

ScrapEnjoy a dit…

Ohhhhh wat is het daar prachtig en die lavendel......geweldig, ik vind het altijd zo lekker ruiken, kan je ook heerlijk van slapen he?

Je hebt erge leuke spullen gekocht.....echt leuke hebbedingen.

Je zal ook wel lekker uitgerust zijn.....heerlijk toch...

lieve groet Lilian

*Ellen* a dit…

prachtig die foto's, en wat een leuke aanwinsten heb je gescoord, kan me alleen niks voor stellen bij lavendeljam

Riet a dit…

Wat heb je weer prachtige spullen gescoord Marjanne.
Dus je moet weer terug meis.
wat is het daar toch mooi,zo tezien op de foto,s.

Een gezonde week.
Liefs Riet.x

Marianne Schut a dit…

Hai Marjanne, Wow wat laat je ons even meegenieten van die prachtige omgeving in Frankrijk! Mooie foto's hoor, kunnen zo in een landleven magazine!! Mmmmm rabarber is mijn favoriet! Lavendeljam?? nou die zou ik graag wel eens willen proeven.. Leuke aankopen heb je gedaan!! Een fije week toegewenst en veel plezier met voetbal kijken!! Liefs Marianne

Het zonnetje in huis a dit…

Hallo Marjanne,

Wauw die foto's , die stralen gewoon rust uit, je zou zo op vakantie willen vertrekken naar daar :-)

lavandel is mooi , ruikt heerlijk, maar...die hommels daar heb ik het minder mee en ik wist niet dat je er jam van kon maken, voila weeral iets bijgeleerd sé, hihi.

En die glaasjes met deksel is wel handig, ga je het gebruiken of is dat acht als versiering gekocht ?

Groetjes, Jaimie

susie a dit…

Prachtige foto's !!
Lavendel is toch mooi hé en 1 van mn favorieten!
En tja laat de confituur maar komen .. mm, je maakt me nieuwsgierig naar de smaak nu :)

Groetjes Susie

susie a dit…

Door zo aan de lavendel te ruiken sê vergat ik te zeggen dat je wel een speciale aankoop op de kop getikt hebt.
Eigenlijk moet je nu geen kartonneke meer gebruiken om je drankje te beschermen hé en die glazen fles vind ik mooi.

Maris a dit…

ohhh marjanne wat heerlijk ,ik krijg al helemaal de frankrijk kriebels van je fotos, nog 12 dagen en dan gaan we richting frankrijk xx

Durvina a dit…

Ohh wat een mooie foto's, je zou er zin in krijgen!!

Gr, Durvina

Inger Harding a dit…

Your photos are beautiful!!!
Looks so nice! :)

♥ Hugs, Inger

Loes Oorschot a dit…

Oooh wat sfeervol!! Hier hou ik echt van...

Kun je van lavendel jam maken? Wauw!!

Groetjes, Loes